fredag 30 september 2011

This Train Trip Is Bullshit

På väg hem till Ekenäs. För det första så började det inte enligt planerna , sprang som vanligt till tågstationen i Vasa med allt mitt bagage för att försöka hinna köpa en biljett på stationen, när jag kliver in där är kön 10m lång och om 7 minuter skall tåget gå. Står och väntar tills jag nästan är framme då jag hör dem säga ''Tåget till Seinäjoki avgår ... '' FAN. Tar mitt tavara och springer till tåget, hinner sätta ner mig och så rullar det iväg. Det är HETT på tåget ! När vi kommit en bit så säger killen bredvid mig '' Hej Boni'' Jag ser på honom och tänker för mig själv att vem fan är det där? var har jag sett honom? no bells ringing! Jag säger glatt tillbaka Hej och efter en stund säger jag ''förlåt men jag vet inte riktigt vem du är?? Han blir helt till sig, sa att han trodde jag var någon annan, kom sedan på att han kanske sa ''Hej Mari ''. Ups

I Seinäjoki hoppade jag på tåget till Tammerfors. Kliver in i tåget och det är helt fullpackat, söker efter ett ställe att sitta på men alla platser är upptagna, en vagn full av pensionärer men 1000 tals resväskor  och nästa vagn var full med djur och resten av vagnarna var fulla med svettiga, onyktra, stressiga och otrevliga människor. Till sist hittar jag en plats att sitta på, en snäll tant som lät mig sitta bredvid henne.

Sitter nu på InterCity tåget som är svalt och skönt och jag kan vara på min dator, enda nackdelen är att jag sitter bredvid en man som sitter och små rapar och suckar av någon orsak medan han försöker lösa matematiska uppgifter.

 



 

VILL BARA KOMMA HEM ! VILL BARA KOMMA HEM !VILL BARA KOMMA HEM !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar