fredag 30 september 2011

This Train Trip Is Bullshit

Sitter i tåget nu på väg hem till Ekenäs. För det första så började det inte enligt planerna , sprang som vanligt till tågstationen i vasa för att försöka hinna köpa en biljett på stationen, när jag kliver in där är kön 10m lång och om 7 min skall tåget gå. Står och väntr tills jag nästan är framme då jag hör dem säga ''Tåget till Seinäjoki avgår ... '' FAN. Tar mitt tavara och springer till tåget, hinner sätta ner mig och så rullar det iväg. När vi kommit en bit så säger killen brevid mig '' Hej Mari'' Jag ser på honom och tänker för mig själv att vem fan är det där för jag hörde ju förstås att han sa ''Hej Boni'' Jag säger glatt tillbaka Hej och efter en stund säger jag ''förlåt men jag vet inte riktigt vem du är?? Han blir helt till sig sa att han trodde jag var någon annan (lite kul).

I Seinäjoki hoppade jag på tåget till Tammerfors. Kliver in i tåget och det är helt fullpackat, söker efter ett ställe att sitta på men alla platser är upptagna, en vagn full av pensionärer men 1000 tals resväskor  och nästa vagn fullt med djur och resten av vagnarna var fulla med svettiga, fulla, stressiga och otrevliga människor. Till sist hittar jag en plats att sitta på, en snäll tant som låter mig sitta bredvid henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar