fredag 15 februari 2013

Dag 4 Piteå - Umeå

Som utvilade kungligheter vaknade vi på slotthotellet i Piteå, sista frullen och sedan packar vi iväg och förbereder för PiteåGymnasiet. Den sista presentationen, skolan var bra, trevliga lärare och duktiga studerande, vi höll detta för en klass med både killar och tjejer. Allting gick klockrent och jag hoppas och tror att det kanske kommer sökande ända från Piteå.
Färd HEMÅT, bussen till Umeå ( på bussen tar Vonster sin lilla powernap medan jag och Lotta pratar seriöst och filosoferar, tihi) I Umeå låser vi in alla grejer och går in till stan, på vägen till stan skall vi ta reda på hur vi skall gå sen och varifrån hamnbussen går. Mmm, då vad det dags för det tre hönorna igen, GoogleMaps visar ca. 5-7 min promenad men NoNo, när man är tre stycken som har 0 lokalsinne så tar det ca 30 min MEN vi hittar ALLTID och kommer fram i GOD TID !
Fika i Umeå och sedan bussen mot hamn. Går in i båten, sätter ner oss = slår läger, båten far iväg men efter 1 h är vi fast !!!! I högtalaren ropar dom " vi väntar på isbrytaren som är här om TVÅ TIMMAR ! Problemlösare eller fiilisfixare som vi nu alla tre är så passar vi på att göra det bästa av situationen, vändagen till ära inhandlar vi lite vin. Vin Prat Skratt Och Minnen med dessa två, då är det inte så bråttom hem kan jag berätta.
Tryggt kom vi hem och visst är det skönt att vakna upp i egen säng men en SUPER vecka har det verkligen varit, rinner nog en liten lyckotår när jag tänker tillbaka på allt !
 FINT









KYSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar