lördag 18 januari 2014

En Fredag Som Slutade I Invaläge

Denna Fredag Startade På Bästa Tänkbara Sätt

Victoria har varit på besök i Vasa och vi började fredagen med lyx frulle på 1 rum +  kök. Glada tjejer, dricker te, kaffe och utsökt äppeljuice.


Efter frukosten, hämtade jag mitt nya bord och prick halv tre fick jag besök av en fin vän som skall resa iväg till Australien om en vecka, där skall hon stanna i SJU månader.



Kommer att sakna bruden men fasiken vad hon skall njuta av den nya miljön, kulturförändringen och av det härliga språket. All lycka till henne, duktig tjej

____________________________________________________________________

? WHAAAT ?

Allt detta underbara skulle jag krydda med en fotbollsträning som jag väntat på hela dagen. Efter 1 h träning hade vi skottövning och dit for ryggen. Min rygg bara låste sig och jag var helt hjälplös och kunde inget göra. Skrattretande hur kroppen fungerar, från helt normalt tillstånd blev jag på 1 sek 90 år äldre, inga krafter i korsryggen vilket ledde till att jag inte kunde gå,stå eller ligga själv. Iväg till sjukhuset, in med medicin och sprutor men inget hjälpte, vidare till centralsjukhuset för att röntgas, men ingen röntgen gjordes. Efter 5 h kunde jag gå hem med ett recept i handen, de visste inte vad det var men tror att det är en försträckt muskel eller en nerv i kläm i korsryggen.  Så med snigelfar traskade jag iväg till Victoria och Vonne som kom efter mig mitt i natten. Tjejerna fixade mat, klädda av och på mig, Vonne sov över och tog hand om en krycka. Så nu skal jag försöka röra mig sakta men säkert från soffa till säng, efter medicin och tillbaka till soffan. Skrämmande hur kroppen fungerar och att man kan bli så hjälplös sådär bara, tacksam för vännerna jag har runt mig + det nya laget. Ett stort tack till Daim som höll mig sällskap hela kvällen <3

KYSS

2 kommentarer:

  1. Åh NEJ!! Stackarn, int alls nå roligt de :( hur känns de ida?

    Tack för en underbar och allt för kort stund hos dej <3

    SvaraRadera
  2. Tac själv :) Ja, nå verkligen inte alls nå kul. Har aldrig haft så här sjukt och varit såhär låst förut. Känns bättre än igår men långt ifrån bra. Har hämtat mediciner idag så hopas att det skulle hjälpa :)

    SvaraRadera